Program
Program
WYDARZENIA TOWARZYSZĄCE
W tym roku poza galą rozdania nagród nie zabraknie wydarzeń towarzyszących – pigułki wiedzy w postaci warsztatów, inspirujących spotkań i wykładów. W ramach festiwalu PL Music Video Awards odbędą się zajęcia operatorskie w formie teoretyczno-praktycznej (prowadzenie: Kuba Jakielaszek) oraz warsztaty scenariuszowe, które zaserwują scenariuszowe know-how w trybie instant (prowadzenie: Agnieszka Kruk). Uczestnicy i uczestniczki festiwalu otrzymają także możliwość zadawania pytań w czasie sesji Q&A (prowadzenie: mec. Mikołaj Wojtal) poświęconej zagadnieniom prawnym stricte skupionym na wideoklipach. W programie pojawi się również panel dyskusyjny na temat palącej ostatnio kwestii, czyli o warunkach pracy na planach filmowych (udział: Karol Brzeziński, Piotr Onopa, Anna Rembowska). Na koniec dnia odbędą się warsztaty postprodukcyjne przybliżające pracę w postprodukcji wideoklipów (prowadzenie: Olga Ładna-Toeplitz, Marek Jasiński). Festiwal zamknie pokaz nagrodzonych w tym roku klipów w kinie Bodo (niedziela 12.12).
PIĄTEK 10 GRUDNIA
20:00
Noc Polskich Wideoklipów
NieWinni | Fabryka Sztuki, ul. Tymienieckiego 3
Na wielkim ekranie będziemy prezentować wszystkie nominowane klipy w poszczególnych kategoriach. Będzie głośno i ciekawie. Na pokazy przy dobrym winie zapraszamy wszystkich, których teledyski zostały nominowane, jak również miłośników/czki wideoklipów.
SOBOTA 11 GRUDNIA
11:00–14:00
Warsztaty operatorskie
Prowadzenie: Kuba Jakielaszek
Fabryka Sztuki, ul. Tymienieckiego 3, sala 22
Zajęcia mają formę hybrydową: teoretyczno-praktyczną. W pierwszej części Kuba przybliży pracę operatora teledysków, opowiadając o zakamarkach tworzenia wideoklipów od strony czysto wizualnej. W drugiej części – warsztatowej – uczestnicy i uczestniczki będą mieli okazję poznać czyste technikalia: podstawową obsługi i pracę z kamerą, zasady kompozycji obrazu, podstawy oświetlenia filmowego.
Kuba Jakielaszek – urodzony we Wrocławiu w 1984 r. Ukończył liceum plastyczne. Studiował we Wrocławskiej Szkole Filmowej, a następnie na PWSFTViT w Łodzi którą ukończył na Wydziale Operatorskim. Jest autorem zdjęć do wielu reklam, serii dokumentalnych oraz filmów fabularnych. Zrealizował zdjęcia do przeszło 300 wideoklipów. Wielokrotnie nominowany i nagradzany za zdjęcia do teledysków i filmów eksperymentalnych.
12:00–15:00
Warsztaty: Dlaczego scenariusz w teledysku jest potrzebny? Prowadzenie: Agnieszka Kruk
Fabryka Sztuki, ul. Tymienieckiego 3, sala 218
Agnieszka zostanie Waszą przewodniczką po świecie scenariuszy do teledysków. Zaserwuje scenariuszową zupę instant, czyli dużą dawkę wiedzy podaną w przystępnej i lekkostrawnej formie. Poznacie tajniki dobrego pisania, tworzenia bazy historii czy wzór na gatunek. Z warsztatów wyjdziecie wyposażeni/one w praktyczne narzędzia, które pomogą Wam odpowiedzieć na pytanie „co teraz?”, gdy utkniecie w martwym punkcie ze swoim pomysłem i wykorzystacie limit nielimitowanej wyobraźni.
Agnieszka Kruk – scenarzystka, script coach, edukatorka, organizatorka wydarzeń dla scenarzystów, założycielka StoryLab.pro. Tłumaczka książki Lindy Aronson „Scenariusz na miarę XXI wieku, obszerny przewodnik po technikach pisania nowoczesnych scenariuszy filmowych”.
14:00–15:00
Sesja Q&A ZPAV:
Zagadnienia prawne wideoklipu Prowadzenie: Mikołaj Wojtal
Fabryka Sztuki, ul. Tymienieckiego 3, sala 120
Sesja Q&A ZPAV:
Zagadnienia prawne wideoklipu
Prowadzenie: Mikołaj Wojtal
Fabryka Sztuki, ul. Tymienieckiego 3, sala 120
W trakcie sesji poruszone zostaną takie zagadnienia jak:
Po krótkim wykładzie będzie czas na pytania publiczności.
Mikołaj Wojtal – adwokat, absolwent Wydziału Prawa i Administracji UMK w Toruniu, arbiter Komisji Prawa Autorskiego bieżącej kadencji. Na co dzień zajmuje się różnymi aspektami ochrony własności intelektualnej, ze szczególnym uwzględnieniem praw autorskich i pokrewnych w Internecie. Jako pełnomocnik występuje w procesach karnych i cywilnych, a także postępowaniach administracyjnych; pełni funkcję obrońcy w procesach karnych. Opiniuje w imieniu mocodawców projekty krajowych i unijnych aktów prawnych w toku procesu legislacyjnego.
15:15–16:30
Warsztaty postprodukcyjne Prowadzenie: Olga Ładna-Toeplitz, Marek Jasiński
Fabryka Sztuki, ul. Tymienieckiego 3, sala 120
Co warto wiedzieć o postprodukcji, czym jest konkretnie? Kiedy warto zacząć o niej myśleć, jak ją zaplanować, jaki procent budżetu na nią przeznaczyć? Jakie są jej etapy? O wszystkich tych zagadnieniach porozmawiają z wami – postprodukcyjni wyjadacze – Olga i Marek. Nie zabraknie również case study ciekawych elementów postprodukcji na konkretnych przykładach zrealizowanych teledysków.
Olga Ładna-Toeplitz – kierowniczka postprodukcji w studio Human Ark. Z branżą reklamową związana jest od 9 lat. Studiowała produkcję filmową w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej TV i Teatralnej. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w agencji reklamowej Saatchi&Saatchi oraz studiu Prodigious i Orka.
Marek Jasiński – absolwent WSINF w Łodzi (inżynieria audiowizualna). 10 lat związany z reklamą telewizyjną, a od ponad 15 lat z grafiką i projektowaniem. Doświadczenie nabył pracując a obecnie współpracując z najlepszymi agencjami oraz studiach postprodukcyjnyjnymi w Polsce: Orka, Televisor, Platige Image, Human Ark. Założyciel studia postprodukcyjnego All 4 Fame Group.
16:45–18:00
Panel dyskusyjny:
O warunkach pracy na planach filmowych
Udział: Karol Brzeziński, Piotr Onopa, Anna Rembowska – Crew United
Fabryka Sztuki, ul. Tymienieckiego 3, sala 218
Porozmawiamy o tym, jak pracuje się na dużych i małych planach filmowych. Co warto zmienić, o co warto walczyć? Czym różni się praca na planach w Polsce od tej na Zachodzie? Jakich zasad należy bezwzględnie przestrzegać? Jak powinna wyglądać praca na planie filmowym?
Karol Brzeziński – od niespełna 3 lat związany z Film Produkcją. Ma 8 lat doświadczenia w pracy przy formach audiowizualnych. Jako producent teledysków stara się być w 100% producentem kreatywnym i multifunkcjonalnym – stanowić podporę dla reżysera oraz samego wykonawcy. Bilans pracy ostatnich 12 miesięcy: 12 teledysków, 6 produkcji reklamowych oraz 2 kampanie społeczne.
Piotr Onopa – reżyser o wyjątkowej estetyce i humorze, a pasja do tworzenia teledysków i gry na perkusji nadaje jego pracom charakterystyczny rytm. Piotr przywiązuje dużą wagę do szczegółów i zawsze wprowadza dobrą atmosferę na planie zdjęciowym.
Anna Rembowska – członkini zespołu redakcyjnego Crew United Polska. Z wykształcenia reżyserka,
literaturoznawczyni i psycholożka kliniczna. W latach 2008-2017 dyrektorka artystyczna Wydawnictwa Telewizji Kino Polska, wyróżnionego w 2010 r. Nagrodą Polskiego Instytutu Sztuki
Filmowej w kategorii „Dystrybucja filmu polskiego”. Redaktorka, tłumaczka, konsultantka scenariuszowa. Jako programerka współpracowała z Filmoteką Narodową Instytutem Audiowizualnym, jako researcherka, scenarzystka i koordynatorka produkcji z TVN Grupą Discovery.
W latach 2019-2020 współtworzyła dział Badań i Rozwoju oraz dział Edukacji Centrum Kultury
Filmowej im. Andrzeja Wajdy.
O Crew United:
Crew United to międzynarodowa platforma networkingowa dla profesjonalnych twórców(-czyń), realizatorów(-ek), producentów(-tek), aktorów(-ek) i firm z sektora AV. Zarejestrowani użytkownicy(-czki) crew-united.com mogą prezentować swoje portfolio z uwzględnieniem wszelkich gatunków audiowizualnych. Wszystkie dane w portalu są weryfikowane przez zespół redakcyjny.
Crew United umożliwia nawiązywanie bezpośrednich kontaktów z europejskimi i lokalnymi twórcami i firmami działającymi w branży audiowizualnej. Publikuje również oferty pracy i daje możliwość
poszukiwania partnerów do nowych projektów.
CU to nie tylko europejska platforma, zrzeszająca ponad 40 tysięcy aktywnych użytkowników i baza danych z informacjami o niemalże 250 tys. europejskich filmowców i filmowczyń, 115 tys. aktorów i
aktorek, 60 tys. firm z sektora AV, ale także uważny i aktywny partner organizacji zawodowych w wielu krajach UE.
Od 25 lat Crew United angażuje się aktywnie we wszystkie kwestie związane z standardami pracy w branży audiowizualnej. Jest inicjatorem badań rynku i debat dotyczących warunków pracy, a także współorganizatorem nagrody Fair Film Award, przyznawanej produkcji o najwyższych standardach pracy. W Polsce platforma działa od lutego 2021.
Porozmawiamy o tym, jak pracuje się na dużych i małych planach filmowych. Co warto zmienić, o co warto walczyć? Czym różni się praca na planach w Polsce od tej na Zachodzie? Jakich zasad należy bezwzględnie przestrzegać? Jak powinna wyglądać praca na planie filmowym?
Karol Brzeziński – od niespełna 3 lat związany z Film Produkcją. Ma 8 lat doświadczenia w pracy przy formach audiowizualnych. Jako producent teledysków stara się być w 100% producentem kreatywnym i multifunkcjonalnym – stanowić podporę dla reżysera oraz samego wykonawcy. Bilans pracy ostatnich 12 miesięcy: 12 teledysków, 6 produkcji reklamowych oraz 2 kampanie społeczne.
Piotr Onopa – reżyser o wyjątkowej estetyce i humorze, a pasja do tworzenia teledysków i gry na perkusji nadaje jego pracom charakterystyczny rytm. Piotr przywiązuje dużą wagę do szczegółów i zawsze wprowadza dobrą atmosferę na planie zdjęciowym.
Anna Rembowska – członkini zespołu redakcyjnego Crew United Polska. Z wykształcenia reżyserka,
literaturoznawczyni i psycholożka kliniczna. W latach 2008-2017 dyrektorka artystyczna Wydawnictwa Telewizji Kino Polska, wyróżnionego w 2010 r. Nagrodą Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategorii „Dystrybucja filmu polskiego”. Redaktorka, tłumaczka, konsultantka scenariuszowa. Jako programerka współpracowała
z Filmoteką Narodową Instytutem Audiowizualnym, jako researcherka, scenarzystka i koordynatorka produkcji
z TVN Grupą Discovery.
W latach 2019-2020 współtworzyła dział Badań i Rozwoju oraz dział Edukacji Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy.
O Crew United:
Crew United to międzynarodowa platforma networkingowa dla profesjonalnych twórców(-czyń), realizatorów(-ek), producentów(-tek), aktorów(-ek) i firm z sektora AV. Zarejestrowani użytkownicy(-czki) crew-united.com mogą prezentować swoje portfolio z uwzględnieniem wszelkich gatunków audiowizualnych. Wszystkie dane w portalu są weryfikowane przez zespół redakcyjny.
Crew United umożliwia nawiązywanie bezpośrednich kontaktów z europejskimi
i lokalnymi twórcami i firmami działającymi w branży audiowizualnej. Publikuje również oferty pracy i daje możliwość poszukiwania partnerów do nowych projektów.
CU to nie tylko europejska platforma, zrzeszająca ponad 40 tysięcy aktywnych użytkowników i baza danych z informacjami o niemalże 250 tys. europejskich filmowców i filmowczyń, 115 tys. aktorów i aktorek, 60 tys. firm z sektora AV, ale także uważny
i aktywny partner organizacji zawodowych w wielu krajach UE.
Od 25 lat Crew United angażuje się aktywnie we wszystkie kwestie związane
z standardami pracy w branży audiowizualnej. Jest inicjatorem badań rynku i debat dotyczących warunków pracy, a także współorganizatorem nagrody Fair Film Award, przyznawanej produkcji
o najwyższych standardach pracy. W Polsce platforma działa od lutego 2021.
NIEDZIELA 12 GRUDNIA
17:00
Pokaz nagrodzonych klipów
Kino Bodo, ul. Rewolucji 1905 roku 78/80
Miła atmosfera, mili ludzie i pokaz wszystkich nagrodzonych w tym roku teledysków.
Wstęp bez rejestracji.